Nyårslöften

Nu när det är nytt år så har jag lite nyårslöften som jag ska följa!
♥Börja äta frukost varje dag! Frukost är den viktigaste måltiden på dygnet, om man inte äter frukost kan det lätt bli att man tar åt sig mer mat under de andra måltiderna och då lägger man på sig enklare. Man kan också få "småätningssug" av att inte äta frukost. Min anledning till varför jag ska göra det är för att jag vet att jag mår mycket bättre när jag väl äter frukost, det påverkar också min träning. I och med att jag tränar något ca 16 timmar i veckan och inte äter frukost är inte bra, om jag äter frukost tror jag också att jag kan se mer resultat!
♥Fortsätta träna som jag gör(inte så svårt iom. att jag hållt på i snart ett år)! Om ni inte redan vet så är träningen väldigt viktig för mig, hade aldrig klarat mig utan den. Den är en del av mitt liv, låter helt stört kanske men det är faktiskt så! När man är igång såpass mycket så förstår man hur stor inverkan det har på en!
♥Äta nyttigare mat, vilket vi redan börjat göra. Alltså skära ner på kolhydrater, det är kolhydraterna som gör att många går upp i vikt. Det räcker med två potatisar eller en dl ris eller pasta, man behöver inte mer. Det är då bättre att se till att där är mer protein på tallriken, tex. fisk, skinka, fågel eller ägg som är mycket proteinrikt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0